KIES EEN DATUM:
Veel gestelde vragen

Hoe kan ik kaarten bestellen?
Dit gaat via onze website www.wittetheater.nl Hier kunt u uw zitplaats uitkiezen en per Ideal betalen. 

Moet ik altijd per Ideal betalen?
Ja, bestellingen via de site worden direct per Ideal afgerekend. U bent dan verzekerd van uw zitplaats. Na een succesvolle transactie ontvangt u een bevestiging per mail.

Kan ik mijn Bioscoopbon inleveren bij het Witte Theater?
Helaas is het niet mogelijk uw Bioscoopbon bij ons in te leveren.

Wat als ik geen bevestiging per mail heb ontvangen? 
Dan is er waarschijnlijk iets ‚misgegaan’ met de betaling. De zitplaatsen zijn dan niet gereserveerd. De door u gekozen zitplaatsen vallen na 60 minuten vrij voor de verkoop. Dit kan gebeuren doordat er bijvoorbeeld een storing is bij een bank. Wij vragen u het later nog eens te proberen.  

In sommige gevallen ontvangt u geen bevestigingsmail omdat u per abuis een foutief mailadres hebt ingevoerd. Check daarom voor de zekerheid de juistheid van uw mailadres. Wilt u zeker zijn of u hebt geboekt, stuur dan even een mail of check uw bankafschrift. 

Ik heb geen Internet en of Ideal , kan ik dan wel kaarten bestellen?
Ja, dat kan. U kunt een mail sturen naar reserveren@wittetheater.nl Geeft u hierbij aan naar welke voorstelling of film u wilt gaan en met hoeveel personen. Tevens vragen wij uw adres - en contactgegevens. Mits de voorstelling niet is uitverkocht, kiezen wij uw zitplaats in de zaal. U ontvangt een bevestiging als de reservering is gelukt. Uw kaarten kunt u tenminste 20 minuten voor aanvang ophalen en betalen aan de theaterkassa.

Wat als ik een extra zitplaats/kaart wil bestellen?
Ook hier kunt u gebruik maken van onze website en zelf een zitplaats kiezen. Vervolgens betaalt u per Ideal en de zitplaats is bevestigd. Mocht dit niet lukken, dan kunt u mailen naar reserveren@wittetheater.nl Wij nemen dan contact met u op. 

Krijg ik mijn geld terug als ik ziek ben of anderszins niet naar de voorstelling/film kan komen? 
Nee, er vindt geen restitutie plaats. Wij hanteren de algemene voorwaarden van de Vereniging Schouwburg en Concertgebouwdirecties, welke is terug te lezen op onze site. Restitutie is niet van toepassing. Bij films bieden wij u de mogelijkheid om uw kaart om te zetten naar een toekomstige film. Hierdoor kunt u alsnog gebruik maken van uw kaart. Voor theatervoorstelling geldt dit helaas niet.

Hoe laat moet ik mijn kaartjes ophalen?
De kassa is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling of film. Wij vragen de bezoekers vriendelijk de kaartjes uiterlijk 10 minuten voor aanvang bij ons op te halen. Kaarten die gereserveerd zijn, maar nog niet betaald, moeten uiterlijk 20 minuten voor aanvang zijn opgehaald. Erna kunnen wij deze kaarten weer verkopen. 

Kan ik iets drinken voor aanvang van de voorstelling of film? 
Ja, ons theatercafé is geopend vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling of film. 

Bij welke voorstelling krijg ik een pauzedrankje?
Bij de theatervoorstellingen die door de Stadsschouwburg Velsen zijn geprogrammeerd, krijgt u sinds het begin van dit seizoen een pauzedrankje. Dit zit bij de prijs van uw kaartje inbegrepen. Bij de bar kunt u uw consumptiebonnetje inleveren voor een heerlijk kopje koffie, thee, fris, wijn of bier van de tap(speciaal bieren en sterke drank niet inbegrepen).
Sinds het begin van 2017 is ook uw filmticket inclusief een pauzedrankje. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als het pauzedrankje van de Schouwburg.

Is er een pauze in de film?
Ja, wij hanteren pauzes bij de film. Uitzonderingen kunnen zijn: een jeugdfilm of een film van korte duur. 

Kan ik drankjes meenemen de zaal in?
Jazeker, tijdens films en bepaalde theatervoorstellingen kunt u uw drankje meenemen in de zaal. Bij de ingang van de zaal kunt u uw glaswerk omruilen voor een kunststof glas, welke wel meegenomen kunnen worden in de zaal. Glaswerk is vanwege veiligheids-voorschriften verboden in de zaal.

Mijn kind is nog net geen 16. Mag hij onder onze begeleiding mee naar een film met leeftijdscategorie (kijkwijzer) 16? 
Helaas, dit is wettelijk niet toegestaan. Ook niet onder begeleiding van een volwassene. Er kan om een legitimatie worden gevraagd en de toegang kan worden geweigerd. Kijkt u voor meer informatie bij de kijkwijzer.